Podnošenje Zahteva za prijavu štete podrazumeva niz koraka koje morate pratiti da biste tražili kompenzaciju ili pogodnosti od Vaše osiguravajuće kuće kada se dogodi osigurani događaj. Proces može varirati u zavisnosti od vrste osiguranja (zdravstveno osiguranje, auto osiguranje, osiguranje imovine, životno osiguranje) i specifičnih pravila Vaše osiguravajuće kompanije.
Kada do osiguranog događaja dođe, preduzmite sledeće korake kako biste podneli Zahtev za prijavu štete:
#1 Razumite Vašu polisu
Pre nego što pokrenete zahtev, analizirajte uslove Vaše osiguravajuće polise. Uverite se da je događaj za koji podnosite zahtev pokriven i upoznajte se sa svim franšizama, isključenjima i limitima.
#2 Kontaktirajte Vašu osiguravajuću kuću
Pre nego što pokrenete zahtev, analizirajte uslove Vaše osiguravajuće polise. Uverite se da je događaj za koji podnosite zahtev pokriven i upoznajte se sa svim franšizama, isključenjima i limitima.
#3 Dokumentujte incident
Prikupite sve relevantne informacije o događaju. To može uključivati fotografije, policijske izveštaje, izjave svedoka ili račune. Na primer, u slučaju loma mašina, ukoliko proces proizvodnje zahteva hitno otklanjanje štete, osiguranik je dužan da obezbedi merodavne dokaze o uzroku i obimu štete. To može obuhvatiti i fotografisanje predmeta štete, čuvanje zamenjenih delova i slično. Takođe, uz popunjenu prijavu štete dostavlja se Zapisnik o izvršenoj defektaži predmeta štete sačinjen od strane ovlašćenog servisa ili ovlašćenog stručnog lica, račun o izvršenoj popravci, radni nalog ili drugi dokument koji potvrđuje štetu. Važno je da ne popravljate ništa pre izlaska procenitelja osiguravajuće kuće, sem kod hitnih popravki/sanacija, a radi sprečavanja veće štete
Kakva je forma dokumenata?
Za pomenuti slučaj – Lom mašina, primer zahteva za prijavu štete možete pronaći ovde. U zavisnosti od osiguranog slučaja, zaposledni u društvu za posredovanje u osiguranju EuroSolutions, Vam mogu dostaviti obrasce zahteva za prijavu različitih vrsta šteta.
#4 Popunite obrasce za Zahtev
Vaša osiguravajuća kuća će Vam dostaviti potrebne obrasce za podnošenje zahteva za prijavu štete. Popunite ove obrasce što tačnije i kompletnije. Budite iskreni i pružite sve tražene informacije.
#5 Dostavite podržavajuću dokumentaciju
Zajedno sa obrascima za odštetni zahtev, dostavite svu dodatnu dokumentaciju koju ste prikupili. Ovo pomaže u potvrđivanju Vašeg zahteva.
EuroSolutions Vam je na raspolaganju za podršku oko podnošenja Zahteva i naplate štete. Uvek nam se možete obratiti, a mi ćemo Vam olakšati proces prijave štete slanjem spiska neophodne dokumentacije i asistencijom kroz ceo proces
#6 Komunicirajte sa proceniteljem
Vašem slučaju će biti dodeljen procenitelj osiguranja. On je odgovoran za istraživanje detalja zahteva i određivanje iznosa koji će osiguravajuća kuća isplatiti. Sarađujte sa proceniteljem, ali budite i oprezni u vezi sa informacijama koje pružate.
Zaposleni u EuroSolutions, društvu za posredovanje u osiguranju, sa dugogodišnjim iskustvom, uvek će Vas posavetovati da komunikaciju vodite isključivo pisanim putem i da pre izlaska procenitelja ne dajete nikakve usmene izjave niti iznosite detalje koji bi mogli uticati na sam tok procene.
#7 Prikupite procene za popravku
Ako je to primenjivo, kao u slučaju oštećenja imovine ili automobila, dobićete procene za popravku oštećene imovine, iz pouzdanih izvora. Ovo će Vam biti od pomoći kako biste imali okvirno saznanje o troškovima koji su uključeni.
#8 Pregledajte rešenje o likvidaciji štete
Osiguravajuća kuća će na kraju predstaviti Rešenje za likvidaciju štete na osnovu svoje procene Vašeg odštetnog zahteva. Pažljivo pregledajte ovo rešenje i uverite se da pokriva sve troškove i štete koje ste pretrpeli.
#9 Pregovarajte za slučaj da je potrebno
Ako smatrate da je iznos na Rešenju za likvidaciju štete prenizak, ne ustručavajte se da uputite prigovor. Predstavite svoju dokumentaciju i procene kako biste upotpunili svoj slučaj. U samom procesu pregovora, a po potrebi i pre ulaska u proceduru prijave štete, uvek nam se možete obratiti, kao stručnim licima sa dugogodišnjim iskustvom, a stručni tim EuroSolutions brokera u osiguranju, će Vam svojim znanjem i iskustvom pružiti podršku za što efikasnije rešavanje svih zahteva.
#10 Kada je zahtev realizovan
Kada se Vi i osiguravajuća kuća složite oko poravnanja, zahtev će biti rešen i dobićete kompenzaciju. Obavezno čuvajte kopije celokupne dokumentacije u svojoj evidenciji.
Ključ uspešnog zahteva za prijavu štete je biti organizovan, prikupiti svu neophodnu dokumentaciju, koju je poželjno sačuvati i nakon realizovanja zahteva i razumeti uslove i pokrića polise.
Ako se osećate preopterećeno ili smatrate da Vaš zahtev nije adekvatno obrađen, razmotrite mogućnost traženja pravne pomoći ili nas kontaktirajte. Stojimo Vam na raspolaganju.